|
- naslov
Jezik filma II
- autor
Ježi Plaževski
- prevod
Uglješa Radnović
- šifra
- B-32958
- izdanje
- n/a
- jezik
- srpski
- pismo
- latinica
- biblioteka
- Biblioteka Umetnost ekrana / knj.12
- izdavač
- Institut za film Beograd.
- godina
- 1972.
- opis
- mek povez, ilustr korice, 205 strana, 20cm
- stanje
- vrlo dobro
- cena
- n/a
- knjiga status
- prodato
- širi opis
- Sadržaj:
- PETI DEO.
- XXV. STILSKE FIGURE
- Postupnost (gradacija).
- Ponavljanje.
- Refren.
- Elipsa.
- Odlaganje.
- Litota.
- Antiteza (suprotstavljanje).
- Metonimija.
- Sinegdoha.
- Eufemizam.
- Metafora.
- Simbol.
- Alegorija.
- ŠESTI DEO.
- XXVI. KONSTRUKCIJA POVRŠINA NARACIJE
- Stalna i promenljiva površina naracije.
- Indirektna naracija.
- Prividno indirektna naracija.
- XXVII. FILMSKA VREMENA
- Slika trajanja.
- Sadašnje vreme.
- Odstupanje od stvarnog vremena - kondenzacija.
- Odstupanje od stvarnog vremena - razvučenost.
- Zaustavljeno vreme.
- Proticanje vremena.
- Prošlo vreme.
- Buduće vreme.
- Ciklično (učestalo) vreme.
- XXVIII. FILMSKI PROSTORI
- Dijalektika filmskog prostora.
- Konstrukcija i opis filmskog prostora.
- Organizacija prostornih efekata.
- SEDMI DEO.
- XXIX. AKUSTIČNI EFEKTI
- Prisnost sa zvukom.
- Deformacija akustičnih efekata.
- Akustički simboli.
- Emocionalna uloga akustičkih efekata.
- Dramaturška uloga akustičkih efekata.
- XXX. TIŠINA
- XXXI. MUZIKA
- Istorijske koncepcije filmske muzike.
- Glavni zadaci muzike.
- Transcendentna muzika.
- Imanentna muzika.
- XXXII. REČ
- Integralni realizam ili dijaloška dramaturgija.
- Reč - akustička sirovina.
- Reč - element dijaloga.
- Reč u transcendentnom natpisu.
- Reč u imanentnom natpisu.
- XXXIII. GLUMAC
- Prošlost filmske glume.
- Pozorišna i filmska gluma.
- Vrste filmske glume.
- Glumac neprofesionalac.
- Statisti.
- Tehnika filmske glume.
- XXXIV. ŠMINKA I MASKA
- XXXV. KOSTIMI
- XXXVI. DEKOR
- Dekor koji organizuje filmski prostor.
- Izbor pozadine događaja - veštački dekor.
- Izbor pozadine događaja - prirodni dekor.
- XXXVII. OSVETLJENJE
- OSMI DEO.
- XXXVIII. BOJA
- Put do boje.
- Opozicija protiv boje.
- Glavne funkcije boje.
- Kompozicija boje u kadru.
- Koloristička kompozicija celine filma.
- XXXIX. ŠIROKI EKRAN
- XL. PROMENLJIVI EKRAN
- XLI. ZVUK U PROSTORU
- XLII. TRODIMENZIONALNI FILM
- XLIII. POLIVIZIJA
- DEVETI DEO.
- XLIV. ANALITIČKA NARACIJA I INTEGRALNA NARACIJA
- Uticaj tehnike na karakter naracije.
- KOndenzacija radnje pomoću dubinske oštrine.
- Primeri integralne inscenacije.
- Doprinos Roma i Hičkoka.
- Bazenova teorija integralne knjige snimanja.
- Istina i sloboda izbora.
- Integralna knjiga snimanja i otvoreni tokovi.
- Antagonizam ili zajednički rad.
- ZAKLJUČAK.
|